9 Ocak 2017 Pazartesi

2017'de Zinciri Kırma! (YAP!)

Siz de yeni yıl hedefleri yapmayı sevenlerden misiniz? 

Doğrusunu söylemek gerekirse benim yeni yıl hedeflerini çok sevdiğim söylenemez. Bana büyük hayallerle listeleyip hiçbir zaman gereken önemi veremediğim, başlasam da sonunu getiremediğim, hatta kimi zaman hiç başlayamadığım için harcanan hedeflerimi anımsatıyor.

Bir süredir severek takip ettiğim ve örnek aldığım Barış Özcan'ın yeni yıl hedefleri belirlediği videosunu görünce bir şaşırmadım değil. Şaşırmayı bırakın videoyu izlemeden inanamadım. Bana gerçekleştirilmesi zor geliyordu çünkü yeni yıl hedefleri. Ama izleyince gördüm ki sevgili Barış Özcan biraz daha içini açmış sanki bu yeni yıl hedefleri formatının, daha uygulanabilir şekilde tasarlamış ve zincir ismini vermiş önümüzdeki bir yılın her bir gününe. Sonucunda 365 zincirin olduğu bir harita da hazırlamış.



İnternette pdf dosyası olarak paylaştığı takvimi görsel olarak aşağıda veriyorum:


Hazır sömestr tatiline de girmişken plan yapmak istedim ben de. Her yıl iki şeyle karşılaşırım çok yorularak girdiğim sömestr tatillerinde: Bolca dizi & film ve bolca can sıkıntısı. Bu yıl bir hedef belirlemeye karar verdim. Planlı olamaya ve yaptıklarımı sizlerle paylaşma kararı da aldım.

Geçen yıl neler katmıştım hayatıma? Geçtiğimiz yıl çok sosyal ve aktif bir sene geçireceğime söz vermiş bunu gerçekleştirmek için çok uğraşmış, çok çalışmıştım.

Bolca iş yaptım, bir sürü video çektim. 
İlk kez bir makalem yayınlandı.
Mülteci kampını gezdim.
Aktif bir üniversite hayatım oldu. 
İlk kez yurt dışına çıktım. 
İlk kez stadyuma gittim.
Küçük de olsa bir seçim kazandım.
Projelerde görev aldım.
Bir Workshop'a katıldım
Yeni bir dil öğrenmeye başladım. (sadece başladı)
Bir blog açtım! :)

Geçen yıl sosyal anlamda çok şey kattım hayatıma, peki ne katamadım? Akademik gelişim, kitapç.. Evet, bir sürü kitap katamadım mesela hayatıma. Yeni bir dil katamamıştım, oysa 365 gün yeterliydi bir dil için :)
"O halde bu yıl bu ikisine odaklanmalıyım" diyerek yazıyorum hedeflerimi. Dil ve kitap üzerine şekillendireceğim takvimimi.

O halde kendime önümüzdeki sömestr tatili için birkaç altın kural belirleyeyim: 

1) Her gun MUTLAKA OKU! 

Minimum 10 dakika da olsa her gün biraz okuma sözü veriyorum kendime. Yapmadığımda "olmuyor" diyip bırakmayacağım ama elimden geleni yapacağım bir söz olsun bu. 

İlk kitabım: Cemil Meriç, Bu Ülke 

Mutlaka yorumlarımı paylaşacağım okudukça.

2) Her gun en az bir seviye yabancı dil bilgisi çalış.

Zaten seviyelere ayrılmış şekilde önümde bekleyen Korece kitabımla bakışıyoruz bunları yazarken. Öyle tatlı bakıyor ki açmaya kıyamıyorum :) Şaka bir yana açarsam sonucunda mutlu olacağımı bilsem de sorumluluk almama isteği çok ağır basıyor. O halde başlamalı! :)

3) Haftada en az bir kez ilham verici, faydalı bir video izle & paylaş

Her gün bir konuşma izleyip hafta sonunda en çok beğendiğimi burada paylaşmak istiyorum :) 


Şimdiiiiiii
Sömestr tatilinde (önümüzdeki 15 günde) benim yukarıdaki şekilde belirlediğim "Oku ve dil öğren" programına katılmak isteyenler yorum olarak belirtsin lütfen. 

Siz belirttikçe bu gönderiyi düzenleyecek ve aşağıya isimleri ekleyeceğim. 

Böylelikle birbirimizi sıkıştırabilir, birlikte ilerleyebiliriz :) 3 altın kuralı kendinize göre de değiştirebilirsiniz ama bana haber verin ki takipte olabileyim! :)


1 yorum:

  1. Ben de katılmak isterim!! Nasıl yapalım ben de bloguma mı yazayım?

    YanıtlaSil